غربی آذربایجان مودافعه کمیته سی

غربی آذربایجان مدافعه کمیته سی

غربی آذربایجان مودافعه کمیته سی

غربی آذربایجان مدافعه کمیته سی

خبر

 

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان : دولت آدربایجان آماده مبارزه با گروه تروریستی کرد پ ک ک  است

 

 

آذربایجان، باکو، 18 فوریه /خبرگزاری «ترند» خبرنگار: س آقایوا / سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان : دولت آدربایجان آماده مبارزه با گروه تروریستی کرد پ ک ک  است

 

آذربایجان سازمانهای بین المللی را به اتخاذ موضعی مناست درقبال استقراراعضای گروه تروریستی پ ک ک از طرف دولت ارمنستان دراراضی اشغال شده آذربایجان ،دعوت کرده است.در مصاحبه روز دوشنبه این هفته سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان خزر ابراهیم گفت:" اطلاعاتی که نشان دهنده استقرار نیروهای پ ک ک  در ناحیه قره باغ متعلق به دولت متبوع وی است ،باید از طرف سازمانهای بین المللی جدی گرفته شود."

 

سازمانهای اطلاعاتی اسرائیل استقرار نیروهای پ ک ک در قره باغ  بعد ازآغازعملیات های نظامی ترکیه در مرزعراق را تائید کرده اند. وی تاکید کرده است که دولت متبوع وی نمی تواند بر اراضی قره باغ متعلق به خود که در اشغال ارمنستان است ،  نظارت داشته باشد.

 

خزر ابراهیم سه دلیل اصلی علت مراجعه آذربایجان به سازمانهای بین المللی را چنین بیان کرد:" اولا دولت آذربایجان نمی تواند بر اراضی اشغالی قره باغ کنترل داشته باشد. دوما  : دولت ارمنستان در مجامع بین المللی بعنوان یک کشور "تروریست " شناخته می شود و سوما سازمان کارگران کردستان  (پ.ک. ک) ، یک سازمان تروریستی است."

 

وی با ذکر موارد فوق تاکید کرده است که تمام این عوامل صلح و ثبات درمنطقه را بر هم می زند.او علاوه می کند دولت وی می تواند به تنهایی و یا با شرکت سایر کشورهای منطقه با سازمان پ ک ک مبارزه کند.

 

 مناقشه بین دو کشور قفقاز جنوبی از سال 1988 با اشغال اراضی آذربایجان از طرف دولت ارمنستان شروع شده و در حال حاضر 20 درصد ارا ضی این کشور در اشغال ارمنستان قرار دارد.از سال 1994 بین طرفین قرار داد آتش بس به امضا رسیده است و گفتگوهای صلح بدون دستیابی به نتیجه ایی خاص ،ادامه دارد.اعضای گروه میانجیگران از کشورهای آمریکا ، فرانسه و روسیه تشکیل شده اند.

 

قایناق:www.oyrenci.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد