غربی آذربایجان مودافعه کمیته سی

غربی آذربایجان مدافعه کمیته سی

غربی آذربایجان مودافعه کمیته سی

غربی آذربایجان مدافعه کمیته سی

 

  حملات تروریستی به اتومبیل های غیر نظامی و مسافرین در غرب آذربایجان

                                                                                                           

عناصر وابسته به گروه های تروریستی کورد، سیاست پاک سازی منطقه را با مدل های مختلفی به انجام می رساند. تروریست  در منطقه غرب آذربایجان  بر خلاف منشور های بین الملی و قوانین حقوق بشری مسافران و اتومبیل های غیر نظامی را هدف حملات خود قرار می دادند. برای روشن شدن ماهیت جنایتکار تروریست ها، به ارائه نمونه هایی از این حملات تروریستی می پردازیم که بعد از مدت ها با تلاش فراوان کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان جمع آوری شده است، که در این مطلب به تعداد محدودی از آن اشاره می شود. آمار ده ها مورد از این عملیات های تروریستی بر علیه  مردم غیر نظامی منطقه غرب آذربایجان در آرشیو کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان موجود است. متاسفانه بعد از سال ها تروریست های pkk-pjak  در کشور تورکیه و منطقه غرب آذربایجان هنوز از این شیوه تروریستی بر علیه غیر نظامیان استفاده می کنند.

 

کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان

 

 

 

1-در تاریخ 7/9/1359 در دو کیلومتری شهر خانا( پیرانشهر) یک دستگاه لندور بر اثر برخورد با بمب جاده ای منفجر و اسماعیل زینال نژاد اهل سلمان کشته می شود.

 

2-در تاریخ 12/9/59 صبح ساعت 9 در بین روستای نظام آباد و دولت آباد یک دستگاه مینی بوس مسافری منفجر  و سه نفر به نام های علی سعادتی، امیر آذرپور، خسرو نیرو یار کشته می شوند.

 در تاریخ 20/9/59 دو دستگاه مینی بوس مسافری در جاده اورمیه سولدوز هدف تیر اندازی تروریست ها قرار گرفته و چند نفر زخمی و یک نفر به نام سلمان  باباکشی به گروگان برده می شود که تا به امروز از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست.

 

3-در تاریخ 13/10/59 تروریست های در عملی جنایتکارانه  بمبی بر سهر راه اتومبیل مدرسه روستای شیروان شاهلی قرار می دهند که راننده اتومبیل کشته می شود

 

4-در تاریخ 20/10/59 حوالی ساعت 8 صبح تروریست  بمبی را بر سر راه روستائیان نظام آباد  قرار می دهند که در این حادثه یک دستگاه تراکتور منفجر  و سه نفر از سرنشینان آن به نام های محمود امین یار،ایپک مصدقی( زخمی)،فاطمه امین یار کشته و زخمی می شوند.

 

5- درتاریخ 28/10/59 حوالی ساعت 2/5 بعد از ظهر تروریست بمبی را بر سر راه مینی بوس سولدوز- خانا( پیرانشهر) قرار می دهند که با انفجار آن 13 نفر زخمی می شوند.( اسامی زخمی ها در آرشیو کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان موجود است)

 

6- در تاریخ 29/10/59 یک دستگاه اتوبوس مسافر بری که از خانا ( پیرانشهر ) عازم سولدوز بود با بمب جاده ای تروریست های کورد منفجر می شود که در این حادثه تعدادی از سرنشینان اتوبوس مسافری کشته و زخمی می شوند.

 

7- ........

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد