غربی آذربایجان مودافعه کمیته سی

غربی آذربایجان مدافعه کمیته سی

غربی آذربایجان مودافعه کمیته سی

غربی آذربایجان مدافعه کمیته سی

خبر

 

خبر از تیکا ن تپه:

 

بر اساس خبر ارسالی هواداران کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان از شهر تیکان تپه، مسعود کرد پور از حامیان گروه های تروریستی کورد با حکم داد گاه انقلاب به مدت دو سال به این شهر تبعید شده است. مسعود کورد پور که از حامیان شناخته شده و فاشیست گروه های تروریستی کورد می باشد با سوء استفاده از  حکم هدفدار و مغرضانه دادگاه انقلاب به همراه تنی چند از مهاجرین کورد تیکان تپه شروع به فعالیت به نفع گروه های تروریستی کورد نموده که این مسئله فعالین حرکت ملی  تیکان تپه را نگران کرده است. لازم به ذکر است هواردان کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان با مسئولیتی ملی و قابل تقدیر نشریات توپراق و سی دی های کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان را جهت خنثی نمودن توطئه گروه های تروریستی کورد در این منطقه از خاک آذربایجان به صورت گسترده پخش می کنند که درروز های آتی گزارش مبسوطی از آن  و سایر فعالیت های گروه های تروریستی در منطقه تیکان تپه منتشر خواهد شد. کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان از کلیه هواداران کمیته قدرانی و تشکر می نماید.

 

کورد سورونو، گئرچک یا اویدورما

 

مطلب زیر یکی از ده ها موردی است که از سوی برخی افراد به ظاهر آذربایجانچی به گروه های اینترنتی  ارسال گردیده است. کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان مطلب مورد نظر را  بدون سانسور جهت مطالعه فعالین حرکت ملی در وبلاگ کمیته قرار می دهد، تا شاید افکارعمومی ملت آذربایجان در مورد آنها به قضاوت بنشیند.

 

کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان

 

 

 

 

کورد سورونو، گئرچک یا اویدورما

 

مراد علیزاده

qayali_daghlar@ yahoo.com

 

گونئی آذربایجان میللی حرکتینین گوندم سورونلاریندان بیری کورد سورونودور. بو سورونلا یاناشماقدا میللی حرکتین چئشیتلی قروپلارینین سیاستیندن آسیلی اولمایاراق ، دئمک اولار کی سون ایللرده ان چوخ دئییلن مساله کورد مساله سیدیر. کورد سورونونون چؤزولمه سینین زامانی و نئجه اولماسیندان اؤنجه بو سورونون گوندمده اولماسینین سبب لرین آراشدیرماق اؤنملی دیر. بو دوشونجه یه وارمامیزین چئشیتلی سبب لری وار، آنجاق ان باشلیجا سببی بو سورونون نورمال دیشی قابارماسی دیر. نییه کی میللی حرکت ده چالیشان بوتون تشکیلات لار استثناسیز بو سورونو قاباردیرلار.

کوردلرین میلی سیاسی تشکیلاتلاری ایللردیر موباریزه ائدریر ، اونلار ایللردیر کی بؤیوک کوردوستان آرزوسونو داشییرلار. بؤیوک کوردوستان خریطه سینده تورک تورپاقلارینین اؤنملی یئرلری ایللردیر یئرلشدیریلیب. آنجاق بو گونه قدر بیربئله حساسیت یارانمامیش. بو گونه قدر کورد مساله سی گوندمه گلمه میش. نه اولموش کی بو مساله میللی حرکت ده بیردن بو قدر اؤزونه یئر آچمیشدیر؟

تاریخی آچیدان کورد میللتچیلیی ایله آذربایجان میللتچیلییی قارشیلاشمامیش. البته کیملیک باخیمیندان بیزیم میللت اؤزلرین کوردلردن آییرمیشلار. اونلاری باشقا میللت و یا باشقا مذهب و دین دن اولدوقلاری اوچون اوز ایچلرینه آلمامیشلار. آرا –سیرا کورد طایفالاری ایله یارانان سورون ایسه اونلارین میللتچیلیی ایله باغلانمامیش. بو سورونلار آذربایجانین اوز ایچینده ده اولموشدور.

سیمیتقو اولایینی کورد میللتچیلیینه باغلاماق اولماز. اونا گؤره کی همین دؤنمده ، رحیم خان چلبیانلی کیمی لرده سیمیتقونون گؤردویو ایشلری یاپیرمیشلار.

کوردلرین مدنی ، سیاسی و حربی حرکت لری ایران آدلانان اولکه ده ایکینجی دونیا ساواشی سونراسی باشلامیش.  قاضی محمد باشچیلیغی ایله یارانان کورد موختار جمهوریتی ایله آذربایجان دموکرات فرقه سینین آراسیندا چوخ مثبت موناسیبت لر اولموش.

او ایللردن بری کورد لرله ، داها دوغروسو کورد میللتچی لییی ایله گونئی آذربایجاندا تورک میللت چیلییی آراسیندا گرگین لیک و ساواش اولمامیشدیر.

سولدوز حادثه سی دئییلن اولایدا ایسه کوردلرله تورکلری بیر-بیرینه قارشی قویان، ایرانین کوردوستان جبهه سی باشچیسی  مصطفی چمران اولموشدور. مصطفی چمران ملا حسنی ایله بیرلیکده ، کوردلرین حرکتین خنثی ائله مک اوچون کورد-تورک ساواشینا یئر آچمیشدیلار. بونون آچیق فاکت لاری وار؛ ایندی کوتله آراسیندا کیمدن سوروشسانیز بئله بیر جوابلا قارشیلاشماق اولار: " کوردلر عادی سربازلاری و ارتش آداملارین یوخ، پاسدارلاری اؤلدوروردولر"، عادی گؤرولی عسگری و تورک عسگرلرینی اؤلدورمه ین کورد چریک لری، عادی میللتی نئجه اؤلدوره بیلر. البته اولابیلر بارماق سایی دا انسان، کورد چریکلری طرفیندن اؤلدورولسون. بودا چوخ دوغال دیر. پیشه وری حرکتینده عادی گؤره ولی لر بیلمه دن ، شخصی حیسلرینه قاپیلاراق، عادی جماعته قارشی مثبت داورانمامیشدیلار.

کوردلرین ایندیکی پارتیالارینا گلدیکده ، اونلارین خریطه لرین سند اولاراق اورتایا قویساق ، همین سوچ بیزی ده توتار. بیزیم ده بوتؤو آذربایجان خریطه سینده ، کنگر کؤرفه زینه قدر خریطه میز اوزانیب. بیر حالدا کی همین اراضی ده آذربایجانلیلار یا چوخ آزدیلار ، یا تام آسیمیله اولوبلار.

یعنی ائرمنی لردن فرقلی اولاراق بیزیم کوردلرله تاریخی قان تؤکمه میز اولماییب.

البته بونو دانماق اولماز کی کوردلرله بیزیم بیر سیرا تورپاقلاریمیز اوزرینده عئینی ادعامیز وار. بیز دئییریک سویوق بولاق بیزیم دیر ، اونلار دئییر اورمو بیزیم دیر.

بو ادعالار گلجک ده آرامیزدا چاتیشمایا سبب اولابیلر. آنجاق ایندی سویوق بولاق نه اونلاریندی نه بیزیم. اورمو نه اونلاریندیر نه بیزیم. الیمیزده اولمایان تورپاقلار اوستونده اصیل استعمارچی ایله یوخ ، بیر-بیریمیزله ساواشماغیمیزدا سورغو یئری وار.

نییه کورد و  تورکلر آراسیندا ایندیدن ، اورتاق دوشمن اولا- اولا بو قدر دوشمن لیک حیسلری یارانیر؟  نییه کورد و تورک تشکیلاتلاری اؤزلرین سیاست چی بیلسه لرده سیاسی اویونون اصیل یؤنلده نین کیم اولدوغون بیلمیرلر؟

هر بیر آیدین تورک و یا کورده بللی دیر کی بو گون آذربایجان و کوردوستان تورپاقلاری فارس شوونیزمینین اسارتینده دیر. کوردلرین بو اسارته قارشی موباریزه لرین ، فارس شوونیزمی تورکلرین الیله باسدیرمیشدیر. اونا گؤره کی غربی آذربایجاندا و کوردوستاندا ، سپاهدا پاسدار اولانلارین چوخونلوغونو تورکلر تشکیل ائدیب.  بلکه دییه جکسیز او دؤنمده همین پاسدارلاردا میللی شعور یوخودور. اسلاما و یا هانسی بیر توزاغا آلدانمیشلار. بس ایندی نه دئیه بیلریک؟

بو گون "کمیته دفاع از غرب آذربایجان" آدلی بیر سیرا دوستلاریمیز کوردلره قارشی موحاربه اعلان ائدیر.  بو کمیته الی سیلاحلی بؤیوک بیر اوردویا ساواش اعلان ائدیر. حؤرمتلی گوناذ تی وی " کوردلرین قویروغوندان یاپیشیب سولیمانییه یه قدر توللاریق" دئییر. بیر حالدا کی بو ادعانی سورن کمیته یا تلوزیون بیر گئجه لیک کوردلرین یاشادیغی شرایطه دوشمه یه قاتلانانمازلار.  سایین قارداشیمیز حؤرمتلی احمد اوبالی نین الینه سیلاح وئریب یوللاماق اولارمی پ. کا کا و پژاکین ساواشینا؟ اصلا و ابدا.

فارس شوونیزمی یوزلر و مینلر آذربایجان فعالینی توتوقلاییب،اما بیر نمونه یوخدور کی دییه لر فیلان میللتچی نی اونا گؤره توتوبلار کی  کوردلره قارشی مقاله یازیب،‌بیلدیریش یاییب و یا سیلاح قالدیریب!

حاکمیت له همیشه جیجی باجی اوینایان "آذربایجانلی بیلی یوردلار توپلومو" قورومون ،‌بیر زامان ان چوخ چالیشدیغی قونو "کورد مساله سی" ایدیر. اونلارلا حاکمیتین نئجه یاناشماسی هامیمیزا بللی دیر. ایندییه دک اونلارین هانسین بونا گؤره توتوبلار کی، سن اولکه ده قومی ساواش سالیرسان؟ هئچ بیرین!!

هر بیر منطقی اینسان چوخ راحتجا آنلایا بیلر کی بو اویون فارس شوونیزمینین اویونودور.

انتظامی،‌سپاه و اطلاعات مامورلارینین کورد موباریزلری طرفیندن اؤلدورولنلرین ، شهید آدلاندیرماغین نه معناسی وار؟ همین قووه لر دئییلمی بیزیم حرکتی باسدیریر؟ همین اطلاعات مامورلاری دئییل کی تبریزده، اورمودا،‌خییودا، سولدوزدا تورک میللتچیسینه قارشی سیلاح چکیر؟ میللتچینی توتوقلاییر؟ اونلار تورکدولر دئییب ساوونوروقسا چوخ مایماغیق!!

بس اطلاعات سلوللاریندا میللتچیلری دیندیرن، ایشکنجه ائدن تورک دئییلمی؟ شخصیم ایندیه دک بیر فارس بازجو گؤرمه میشم. هامیسی تورک اولوب.

اوزون سؤزون قیساسی؛ کورد مساله سینی آغیزلارا ساققیز ائدیب چئینیینلر بیلمه لیدیرلر کی بو گون بیزیم ان بؤیوک دوشمنیمیز فارس شوونیزمی دیر و اونون ان بؤیوک دستکچیسی جمهوری اسلامی ایران دیر. بیز ان بؤیوک دوشمنیمیزله هئچ کسه قارشی ، بیر سنگرده دورماغا حاققیمیز یوخدور.

کوردلره قارشی حرکت ائتمه یی میللت چیلیییه باغلایانلار ایسه بیلمه لیدیرلر کی یالنیز اؤزلرین آلدادیرلار.

میللی قورتولوشوموز اوچون اصیل دوشمنله قول –بویون اولوب ، گلجکده محتمل دوشمنه قارشی موباریزه آپارماق هئچ بیر موباریزه منطقینه سیغمیر. بونو بوتون میللی تشکیلاتلار بیلمه لیدیر.

مود (mod ) اولاراق کورده قارشی بیانات وئرمه یی آرامیزدان گؤتورمه لیی ییک. دیشاریدا اولان ادعالیلاردا یاخشی اولار گلیب سپاه و یا انتظامی قوه لرینه عضو اولوب پژاکا قارشی موباریزه ائتسینلر!! بئله ده هم دونیا و هم آخرت لرینی آلارلار!!!

 

خبر

 

نفوذ حامیان گروه های تروریستی کورد در موسسات غیر انتفاعی مالی و حمایت های مشکوک

 

موسسه قرض الحسنه جوانان خیر از جمله موسسات غیر انتفاعی و مالی می باشد که به گفته مسئولان آن همانند سایر موسسات مالی همانند قوامین، انصار المجاهدین، ثامن الائمه و... به فعالیت های مالی پرداخته و هدف آنها رواج بانک داری اسلامی می باشد، ولی بر خلاف گفته ها هر یک از این موسسات مالی همانند سایر فرصت های کلان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای سرمایه گذاری به یکی از بنیاد های انقلاب اسلامی و یا حزب های سیاسی و یا ارگان های امنیتی وابسته است. وابستگی بعضی از این موسسات به یکی از کانال های قدرت مثل موسسه قوامین( متعلق به نیروی انتظامی) با روپوش های قانونی آشکار شده ولی بسیاری از موسسات دیگر هنوز در چنبره رانت خواران دولتی وامنیتی می باشند که پی بردن به عقبه این هزار فامیل بسیار دشوار است. موسسه جوانان خیر نیز از جمله موسساتی می باشد که وابستگی پشت پرده آن بر کسی آشکار نیست ولی فعالیت های مالی این موسسه در آذربایجان زبان زد همه مردم می باشد.  این موسسه ظاهر از سوی فردی تورک زبان  تاسیس گردیده و در آذربایجان غربی و شرقی فعالیت می کند و طبق تحقیقات به عمل آماده رابطه بسیار نزدیکی با مسئولان رده بالای امنیتی دارد، اما آنچه که برای ما مهم می نماید نفوذ و فعالیت های چشمگیر حامیان گروه های تروریستی کورد در این موسسه است. با فعالیت و نفوذی که حامیان گروه های توریستی کورد در این موسسه خصوصا در شعبات حوزه آذربایجان غربی دارند و یا با نسبت فامیلی مشکوک مدیر این موسسه می توان گفت که موسسه جوانان خیر با فعالیت های قانونی تبدیل به منبع پول شویی و یا ابزار لاپوشی مافیای قاچاق گروه های تروریستی کورد شده است؟

 معلومات به دست آمده از تحقیقات چندین ماه کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان را در رابطه این موسسه و یکی از مدیران ارشد آن که ارتباط بسیار بسیار نزدیکی با محافل وابسته به گروه های تروریستی  دارد، برای آگاهی بیشتر مردم از فعالیت های پنهان گروه های تروریستی کرد در غرب آذربایجان ارائه می گردد.

 

نام موسسه مالی: صندوق قر ضالحسنه جوانان خیر

 

شعب های آذربایجان شرقی:  شعبه قونقا ( تبریز)، شعبه آزادی( تبریز) شعبه ابوریحان ( تبریز)

 

شعبه طالقانی( مرند)، شعبه چهارده معصوم ( مرند)، شعبه هادی شهر ( هادی شهر) شعبه ورزقان ، شعبه خدافرین

 

شعبه سرپرستی آذربایجان شرقی: تبریز – تقاطع لاله زار و پاستور- پلاک 64

 

تلفن : 4767768

فاکس: 4764313

 

شعب های آذربایجان غربی:

 

شعبه عطایی ( اورمیه)، شعبه مدرس ( اورمیه) شعبه میاندوآب( قوشاچایی) شعبه سه راهی شاهیندژ( صایین قالا)، شعبه مهاباد( سویوق بولاغ)، شعبه ملاجامی( سویوق بولاغ)، شعبه بوکان

 

سرپرستی آذربایجان غربی:

 اورمیه – سه راه عطایی – روبروی بانک تجارت

تلفن :2242996

 

 

اطلاعاتی در مورد مدیر کل موسسه مالی جوانان خیر که علیرغم جوان بودنش رابطه بسیار نزدیکی با مقامات عالی رتبه امنیتی داشته و تبدیل به ابزار گروه ای تروریستی کورد شده است:

 

نام : رحیم   نام خانوادگی: قاسمی تازه کند          متولد: 1357         تحصیلات: دروس حوزه علمیه قم  نا تمام رها کرده و معمم نشده است. فردی است به ظاهر مذهبی

 

همسر اول این فرد اهل شهرتان مرند بود که وی را طلاق داده و بعد با خانمی به نام احمد نژاد از کورد های مهاباد ازداوج نموده است. از آغاز فعالیت موسسه جوانان خیر رحیم قاسمی تازه کند، رئیس بهترین شعبه ها را از کورد های مهاجر انتخاب کرده است.

 

 

فردی که معرفی می گردد از عناصر با نفوذ موسسه جوانان خیر می باشد که، فعالیت آن به نفع گروه های حامی تروریست ها بر همه آشکار می باشد ولی چرا وی هم چنان با قدرت در پست خود باقی مانده جای سوال دارد.

 

نام : هیوا           نام خانوادگی: حکیم زاده      سمت: رئیس شعبه عطایی موسسه جوانان خیر

 

در دوران دانشجویی دبیر چندین تشکل دانشجویی کوردی بود. تعصب بسیار خاصی به زبان کوردی دارد. چندین سال قبل در موسسه ملی الوحدین به عنوان بازرس کلی و رئیس حوزه فعالیت می نمود که طی اختلاسی در صندوق موسسه ملی الموحدین از آنجا خارج و مدتی به صورت مخفیانه در عراق به سر می برد. در جذب و به کار گیری پرسنل از مهاجرین کورد  منطقه نقش بسیار چشمگیری دارد. رابطه بسیار صمیمی با بازاریان و اصناف اقلیت مهاجر کرد دارد و طبق گفته نزدیکان او این بازایان را به خرید زمین و ملک در غرب آذربایجان تشویق می کند. همواره تلاش دارد پرسنل همفکر خود از مهاجرین کورد زبان به رتبه های بالا صعود کنند. کتاب هایی در رابطه با فرهنگ کوردی ترجمه کرده است. پرچم کردستان بزرگ همیشه در پس زمینه گوشی همراهش نقش بسته و در عروسی های فامیلی بدون استثنا با لباس کوردی ظاهر و آرم کردستان بزرگ را بر لباس خود نصب می کند.

( برخی اطلاعات به دلایل خاصی منتشر نمی شود)

 

کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان

7 / 12 / 86

 

توضیحاتی پیرامون مواضع،عملکرد و سیاست های کمیته مردمی دفاع از غر

 

توضیحاتی پیرامون مواضع،عملکرد و سیاست های کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان

 

چندی است ، برخی افراد منتسب به حرکت ملی آذربایجان با گرایشات چپ گرایانه که سابقا عضو و یا هوادار گروه های چپ قبل ویا بعد از انقلاب 57 ایران بوده و هم اکنون با همان وابستگی فکری در چارچوب حرکت ملی و در خارج از آذربایجان فعالیت می کنند، اتهامات غیر واقع و شبهه آلودی به مواضع و سیاست های کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان وارد ساخته اند. با توجه به اینکه کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان همه ملت آذربایجان و گروه های حرکت ملی را در دفاع از سرزمین های غرب آذربایجان مسئول می داند، لذا تا به امروز تلاش کرده است  با مد نظر قرار دادن  شرایط سیاسی و اجتماعی و اقتصادی حاکم بر ملت  و منطقه غرب آذربایجان وسلایق فکری و تشکیلاتی  احزاب و گروه های حرکت ملی ضمن منظور نمودن مسائل امنیتی که هر روز و هر شب با آن دست و پنجه نرم می کند، از اصول دمکراتیک خارج  نشده و کمیته مردمی را بسان جبهه ملی مبارزه با تروریسم به پیش برد.

کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان برای جلو گیری از انشقاق جبهه ملی مبارزه با سرطان تروریسم در غرب آذربایجان  تا کنون از پاسخ گویی به اتهامات و فرا افکنی های وارده خودداری نموده است . اما ظاهرا عطش تخریب و تهمت این دوستان در سایت ها و اتاق های پالتاک و گروه های اینترنتی که بر خواسته از جهان بینی ایدئولوژیکی آنها است، فرو کش نکرده و این بار در تریبونی ملی ( GUNAZ TV ) با سو ء استفاده از عدم حضور نماینده  کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان ( به دلایل امنیتی) جهت  دفاع از مواضع و عملکرد کمیته به تنهایی پیش قاضی رفته به دور از انصاف به شبه افکنی و تهمت زنی آشکار علیه کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان می پردازند. در برنامه مورخه 5 / 12 / 86 تلویزیون GUNAZ  که از سوی  همکاران ساکن آلمان این تلویزیون تدارک دیده شده بود، برنامه سازان که از وابستگان گروه های چپ فعال در حرکت ملی آذربایجان می باشند با زیر پا گذاردن واقعیت های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حتی مذهبی مردم غرب آذربایجان فعالین کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان را عاملین جمهوری اسلامی و ساخته و پرداخته اداره اطلاعات معرفی می نمایند.

کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان ضمن استقبال از نقدها، جهت تنویر افکار عمومی و با رعایت اصول امنیتی خود را مجاز به روشنگری در اتهامات وارده می داند.

 

1- کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان برنامه فوق الذکر را که از GUNAZ TV   پخش گردید به عنوان سیاست رسمی تلویزیون  تلقی نمی نماید، اما انتظار می رود که آقای اوبالی به عنوان مسئول اولGUNAZ TV موضع  شفاف خود را در مورد برنامه و موضوعات پخش شده در آن ابراز دارند.

 

2- کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان اتهامات و توهمات سوسیالیست های آذربایجان علیه کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان را نتیجه همگرایی  عقیدتی و تشکیلاتی آنها با گروه های کرد در داخل و خارج آذربایجان ارزیابی نموده و اعلام می دارد عملکرد و مواضع کمیته آنقدر شفاف است که کمیته در میان ملت آذربایجان سر بلند باشد.

 

3- کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان مرز بندی امنیتی و سیاسی خود را با اردوگاه نیروهای چپ  حرکت ملی آذربایجان را آن زمان مشخص کرد که این نیروها برای رسیدن به تخیلات انترسوسیالیستی خود بر سر میز مذاکره با رهبران گروه های تروریستی کرد نشستند و چه بسا در گفتگو های پنهانی خود با برادران عقیدتی شان در مورد غرب آذربایجان نیز تصمیم هایی گرفته اند. اگر قرار باشد روزی غرب آذربایجان فدای ایدئولوژی شود، کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان ایستادن در کنار ملت آذربایجان را با هر اندیشه و مرامی،  شرفی بزرگ برای خود محسوب می کند.

 

4- کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان تاکنون در مورد انتخابات آتی 24 اسفند مجلس شورای اسلامی ابزار نظر نهایی نکرده است که اینان قصاص قبل از جنایت کرده و تبدیل به بلند گوی اپوزیسیون شونیست جمهوری اسلامی شده اند. این کمیته با صدور فراخوانی از کلیه فعالین و احزاب حرکت ملی آذربایجان دعوت نمود که برای رسیدن به اجماع در مورد این انتخابات به بحث بپردازند و نتیجه این مباحث نیز  جهت انتقال به عموم مردم بدون کوچکترین  سانسور در وبلاگ و نشریه توپراق منتشر گردید( جالب این که چندین نظریه تحریم  نیز در ویژه نامه درج شده بود). با توجه به فضا و سوال های  ایجاد شده در بین مردم غرب آذربایجان، کمیته با تکثیر و پخش بروشور هایی به معرفی نامزد های حامی گروه های تروریستی کورد در غرب آذربایجان پرداخت . اما این مدعیان آزادی و سعادت بشری توجه داشته باشند که فرسنگ ها با شرایط داخل آذربایجان فاصله دارند و نسخه پیچیده شده  آنها به دور از واقعیت است و از سوی مردم رد خواهد می شود.

  

 5- کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان بارها در بیانیه  ونشریه توپراق در مورد شهید نامیدن سربازان وظیفه و یا افسران تورک ابراز عقیده کرده است( لطفا مراجعه کنید به نشریات توپراق). کمیته هر انسان تورکی را در هر کشور تورک زبانی که به دست تروریسم به شهادت می رسد شهید این ملت می داند. کمیته، هیچ وقت و هیچ موقع  برای خوش آیند دیگران و یا صرفا به خاطر انترسوسیالیسم جهانی فرزندان بی ادعای آذربایجان را که در بدترین خفقان سیاسی – امنیتی در دانشگاه ها و خیابان ها و یا درغربت برای سعادت این ملت مبارزه می کنند عامل اطلاعاتی معرفی نخواهد کرد و یا در سایت ها و یا وبلاگ های چپ گرایانه خود سربازان تورک آذربایجان که بالاجبار و به خاطر وضعیت اسفناک اقتصادی در سپاه و بسیج و یا نیروی انتظامی به خدمت می پردازند و یا ارتش دلاور تورکیه را که هر روز تروریسم از آن قربانی می گیرد، خائن و سرکوب گر نخواهد خواند.( مراجعه کنید به مقالات سایت (SOLGUNAZ.COM    

 

6- کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان با شیوه های مختلف ( نشریه، CD، بیاینه ، بروشور و...) همواره تلاش کرده است در مورد بحث بسیار خطرناک ایجاد اختلاف  عمدی ما بین تورک های شیعه و برادران تورک سنی غرب آذربایجان به روشنگری بپردازد و با باز نمودن زوایای پنهان دسیسه های حاکمیت مذهبی ایران و گروه های تروریستی در این مورد عملکرد حجت اسلام حسنی و برخی دغل بازان را که مذهب را ملعبه خود کرده اند محکوم نموده است.

 

7- مدعی می شوند که با تشکیل و درپی سیاست های کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان اختلاف بین تورک ها و کورد ها در غرب آذربایجان بیشتر شده است و کوردهای غرب آذربایجان به مسئله حساس شده اند.کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان با رد این ادعا به مدعیان این مسئله یاد آور می شود که، برادران شما هنوز در اروپا،  خواب شیرین  پیروزی سوسیالیسم جهانی با مبارزه مسلحانه در کوه های کردستان را می بینید و به یاد آن روزها که دختران و پسران آذربایجانی را از نقده و اورمیه فریفته و برای ناسیونالیسم کورد قربانی می کردید تئوری می نویسید ولی غرب آذربایجان گرفتار سرنوشتی همچون قاراباغ است که 7 اسفند سالگرد جنایت داشناک های ارمنی در خوجالی اش می باشد.

 

8- کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان، فارغ از دسته بندی و جناح بندی های حرکت ملی آذربایجان تلاش دارد به مانند جبهه ملی مبارزه با تروریسم به پیش رود و در این راستا خود را زیر مجموعه و یا وام دار کسی ندانسته و با تفکر ملی گرایی و با خطوط قرمز دفاع از اراضی منطقه غرب آذربایجان و با رعایت اصول امنیتی آماده همکاری و همفکری با همه جناح ها و جریان های حرکت ملی آذربایجان می باشد.

 

 

 

کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان

 

۵ / 12 / 86

 

روحانیون کرد و سیاست گروههای تروریستی

 

روحانیون کرد و سیاست گروههای تروریستی

 

رضا تورک

Riza_turk@yahoo.com

 

 

در ایران و بخصوص غرب آذربایجان مساله کرد رفته رفته خویشتن را بصورت آشکارا در مقابل ملت ترک در حال نشان دادن است و در این میان اگر تلاش برای احقاق حقوق ملی از سوی کردها را تصمیمی طبیعی بدانیم ، چشم به ناموس ملی و خاک ملتی تاریخی چون آذربایجان داشتن شان ناسیونالیسم کرد را به مسئله ای بغرنج برای ملت آذربایجان تبدیل کرده است.

مذهب اکثریت کردهای ساکن در ایران سنی است و این امر تضادی آشکار با حاکمیت ایران که اسلامیت خویش بر مبنای مذهب شیعه قرار داده است می آفریند و سبب می شود که روحانیون کرد نیز در ملی گرایی کرد نقش قابل توجهی ایفا نمایند و مساجد سنی های کرد را به کانون پرورش تروریست تبدیل نمایند.

روحانیون کرد به غلط در مساجد و مراکز تربیتی خویش به اختلاف شیعه وسنی دامن زده و نوعی نفرت از شیعه را در ذهن طلاب سنی و از طریق ایشان ملت کرد می کارند. روحانیون کرد بدون توجه به عواقب خطرناک این تبلیغات تبدیل به آلت دست گروه های تروریستی کرد شده و شاید برای خوشایند رهبران تروریست ها و برای متهم نشدن به همکاری با دولت جمهوری اسلامی در منبر ها بر علیه ترک سخن می رانند. این روحانیون با واپسگرایی آشکار سخنان عامیانه صد سال پیش رهبران مذهبی خود را تکرار می کنند که گویا، کشتن هفت شیعه (بخوانید ترک)را کلید رفتن به بهشت معرفی می نمایند و نفرت از شیعه (ترک) را امری الهی می نمایایند. این روحانیون با دستاویز سنی بودن به میان ترک های سنی نیز می آیند و سعی در آسیمیله کردن ایشان و اسکان درخاک های متعلق به آنها می کنند.با کمک های مالی وهابی ها و تشکیلات های سیاسی مبادرت به ساختن مسجد سنی ها(به واقع کردها) در محله هایی که ترک ها در آن ساکن هستند ، می نمایند.از نفوذ خویش بهره جسته با کشیدن دیوار دور قبرستان هایی که اقلیت کرد در آن ها مدفون هستند و یا تبدیل خانه های برخی از روحانیون برجسته خویش به موزه به سندسازی و حفظ اسناد حضور خویش در غرب آذربایجان مبادرت می ورزند و آلترناتیوی  مذهبی برای هرچه سریعتر تصاحب غرب آذربایجان می شوند. اگر نگاهی به تاریخ معاصر غرب آذربایجان بیندازیم در خواهیم یافت که روحانیون کرد در لحظاتی که حاکمیت ایران تضعیف می شود، فتوای جنگ علیه ترک ها را صادر می کنند. موضوع گیری های روحانیون افراطی کرد بر علیه مردم ترک غرب آذربایجان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نمود عینی تری می باید. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام جمعه اشنو تحت تاثیر رهنمود های رهبران گروه های تروریستی و با سخنان غیر اسلامی  فتوای نابودی ترک های منطقه را صادر کرده بودو همین سخنان سبب تهییج کردها شده و موجب گشته بود تا انبارهای اسلحه ی خانا(پیرانشهر) و سویوق بولاق(مهاباد) را به غارت برند و ابزار یورش به سولدوز را فراهم نمایند.(باشد که تاوان این عمل خود را نیز دادند)

 نهایت این که روحانیون کرد با نفوذی که در میان اکراد دارند ، علنا سیاسیت های  تقویتی تروریسم را در خاک آذربایجان به پیش می برند و در را آفرینش کردستان بزرگ ، مذهب را چونان ابزاری به بازی می گیرند.  در این میان مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون روشنفکر و متجدد ترک آذربایجان می باشد که با دیالوگ های  انسان دوستانه  و با محکوم کردن سیاست های تفرقه بر اندازانه تلاش تمایند که توطئه تفرقه و جدایی بین ترک های شعیه و ترک های سنی در منطقه غرب آذربایجان را خنثی کرده و بالاتر از آن احترام به فرهنگ و رسوم  اقلیت مهاجر کرد منطقه غرب آذربایجان را که اهل سنت می باشند با منطقی  عامه پسند تبلیغ نمایند. تا فرصت سوء استفاده مذهبی را از گروه های تروریستی کرد بگیرند.